Soladin 600 wordt niet meer herkent

More
4 years 3 months ago #1484 by Ontwikkeling
Replied by Ontwikkeling on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Het klopt dat Sunprofit bij de eerste installatie maar 1 omvormer toe kan voegen. Dit komt omdat er maar 1 soladin per compoort gebruikt kan worden. Andere omvormers kunnen in serie geschakeld worden om uit te lezen. Het achteraf toevoegen van Soladin omvormers via het hoofdscherm werkt dus volgens u niet. Weet u toevallig nog wat de vorige versie van Sunprofit was?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Maarten
  • Maarten's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
4 years 3 months ago - 4 years 3 months ago #1483 by Maarten
Replied by Maarten on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Nogmaals….Scratch installatie geeft de mogelijkheid 1 Soladin te definieren. Daarna bij Soladin toevoegen 1 voor 1 toevoegen aan de 3 compoorten die gedisplayed worden. Dus als bij de initiele installatie COM3 met de Soladin A is verbonden. Probeer ik aan COM4 Soladin B te verbinden en aan COM5 Soladin C. DUS ik sluit maar 1 Soldadin per COM poort aan....?? Wat dus niet lukt. Het enige wat veranderd is aan mijn installatie is de nieuwe versie (.44) van Sunprofit.
Last edit: 4 years 3 months ago by Maarten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 3 months ago #1482 by Ontwikkeling
Replied by Ontwikkeling on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Soladin omvormers moet je 1 voor 1 toevoege omdat er maar 1 Soladin per compoort gebruikt kan worden. Een Windmaster heeft hetzelfde protocol als een Soladin.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Maarten
  • Maarten's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
4 years 4 months ago #1481 by Maarten
Replied by Maarten on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Dick, bedankt voor je reply. SP ziet dat er drie compoorten zijn (3,4 en 5). Met de software van Mastervolt kan ik elke Soladin op de genoemde compoorten uitlezen. Dus aan de herkenning van poorten kan het niet liggen. Alleen bij een compleet nieuwe installatie van SP (beginnend met de vraag welke taal etc.) krijg ik maar een keer de mogelijkheid een omvormer toe te voegen. Daarna in het submenu toevoegen zie ik wel de 3 com poorten staan in het pulldown menu, maar de SP herkent ze niet......That's the problem….

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 4 months ago #1480 by dickengel
Replied by dickengel on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Maarten,
Ik gebruik ver 1.8.0.44 omdat dat mijn probleem van het niet uit slaapstand komen heeft opgelost.
Mijn Soladin 600 en Chint omvormer werken na de update normaal.
Dat je bij het toevoegen van een Soladin omvormer in het vervolg scherm...
"voeg Soladin/Windmaster omvormer toe" is normaal.
Ik had nog een versie .40 op een pc staan daar was dat al zo.
Kijk eens in apparaatbeheer of al je com poorten aanwezig zijn.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Maarten
  • Maarten's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #1479 by Maarten
Soladin 600 wordt niet meer herkent was created by Maarten
Al jaren gebruik ik Sunprofit. In de laatste versie 1.8.0.44 worden mijn drie Soladin 600 omvormers voor mijn panelen niet meer herkent. Als ze zijn verbonden via de PC-link kabel en met de Soladin 600 wizard v1.5.2 kan ik ze wel apart gewoon uitlezen. Wanneer ik Soladin 600 omvormer toevoegen aanklik, krijg ik een sunmenu waarboven Voeg Soladin/Windmaster omvormer toe. Ik heb helemaal geen windmaster......Kan iemand mij een idee geven hoe ik de zaak weer aan de praat krijg?
Inmiddels ontdekt dat als je opnieuw Sunprofit installeerd je maar een (1) Soladin kan toevoegen, Met geen mogelijkheid meerdere......
Last edit: 4 years 4 months ago by Maarten. Reason: SW opnieuw geinstallleerd.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.153 seconds
Powered by Kunena Forum