Soladin 600 wordt niet meer herkent

More
2 days 1 hour ago #1486 by Ontwikkeling
Replied by Ontwikkeling on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
Als je de datamap van de vorige versie nog hebt, kun je deze altijd gebruiken.
Kopieer de map over de nieuwe datamap en start Sunprofit op.
Als er wijzigingen t.o.v. jou oude versie zijn, dan zal Sunprofit deze in de database doorvoeren en gewoon verder gaan.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Maarten
  • Maarten's Avatar Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
1 week 3 hours ago - 1 week 3 hours ago #1485 by Maarten
Replied by Maarten on topic Soladin 600 wordt niet meer herkent
De exacte versie weet ik niet meer. Ik zal beschrijven wat er gebeurd is. Ik heb al 12 jaar panelen.
Het automatisch ophalen van een nieuwe versie heb ik op aan staan bij instellingen. Toen ik destijds SP opstartte was er een nieuwe versie beschikbaar die gedownload werd. Tijdens de installatie kreeg ik de foutmelding dat er een file mistte. De installatie werd afgebroken. Opnieuw opstarten werd afgebroken met dezelfde foutmelding. Ik had nog een hele oude versie maar die wilde niet opstarten omdat deze verlopen was, Ik wilde graag mijn history veiligstellen. Een aantal weken heb ik gekeken of er een nieuwe versie beschikbaar was. Ik kon niet anders dan enige weken later SP zelf te downloaden en opnieuw te beginnen met installeren (v.44). Toen liep ik tegen het probleem aan dat geen Soladin's toe te voegen zijn aan de eerste op andere COM poorten. En nu zijn we hier op dit moment met deze situatie.
Last edit: 1 week 3 hours ago by Maarten.

More
1 week 19 hours ago #1484 by Ontwikkeling
Het klopt dat Sunprofit bij de eerste installatie maar 1 omvormer toe kan voegen. Dit komt omdat er maar 1 soladin per compoort gebruikt kan worden. Andere omvormers kunnen in serie geschakeld worden om uit te lezen. Het achteraf toevoegen van Soladin omvormers via het hoofdscherm werkt dus volgens u niet. Weet u toevallig nog wat de vorige versie van Sunprofit was?

• Maarten
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
1 week 1 day ago - 1 week 1 day ago #1483 by Maarten
Nogmaals….Scratch installatie geeft de mogelijkheid 1 Soladin te definieren. Daarna bij Soladin toevoegen 1 voor 1 toevoegen aan de 3 compoorten die gedisplayed worden. Dus als bij de initiele installatie COM3 met de Soladin A is verbonden. Probeer ik aan COM4 Soladin B te verbinden en aan COM5 Soladin C. DUS ik sluit maar 1 Soldadin per COM poort aan....?? Wat dus niet lukt. Het enige wat veranderd is aan mijn installatie is de nieuwe versie (.44) van Sunprofit.
Last edit: 1 week 1 day ago by Maarten.

More
1 month 2 days ago #1482 by Ontwikkeling
Soladin omvormers moet je 1 voor 1 toevoege omdat er maar 1 Soladin per compoort gebruikt kan worden. Een Windmaster heeft hetzelfde protocol als een Soladin.

• Maarten
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
1 month 6 days ago #1481 by Maarten
Dick, bedankt voor je reply. SP ziet dat er drie compoorten zijn (3,4 en 5). Met de software van Mastervolt kan ik elke Soladin op de genoemde compoorten uitlezen. Dus aan de herkenning van poorten kan het niet liggen. Alleen bij een compleet nieuwe installatie van SP (beginnend met de vraag welke taal etc.) krijg ik maar een keer de mogelijkheid een omvormer toe te voegen. Daarna in het submenu toevoegen zie ik wel de 3 com poorten staan in het pulldown menu, maar de SP herkent ze niet......That's the problem….

Time to create page: 0.148 seconds