Bluetooth verbinding Soladin 600

  • PaulSmol
  • PaulSmol's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
8 years 11 months ago #552 by PaulSmol
Replied by PaulSmol on topic Bluetooth verbinding Soladin 600
Dat klopt.

Ik ben inmiddels wel wat verder. De oorzaak ligt in het feit dat Sunprofit bij het opstarten 's morgens nog geen signaal uit de serieële verbinding krijgt omdat er nog geen zonnestroom geleverd wordt. Ik heb dit nu opgelost door de Bluetooth module van externe spanning te voorzien en niet te vertrouwen op de panelen voor de stroomvoorziening.

Wat wel blijft is dat als om enige redden overdag de verbinding tussen PC en Bluetooth module wegvalt deze niet meer bijkomt. Dat gebeurt dan pas de volgende ochtend bij het starten van de PC danwel eerder bij het handmatig stoppen en herstarten van Sunprofit.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #545 by Ontwikkeling
Replied by Ontwikkeling on topic Bluetooth verbinding Soladin 600
Ik neem aan dat je de seriële verbinding van de bluetooth bedoelt.
Krijgt de bluetooth een ander poortnummer toegewezen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • PaulSmol
  • PaulSmol's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
8 years 11 months ago #543 by PaulSmol
Bluetooth verbinding Soladin 600 was created by PaulSmol
Hallo,

Ik gebruik sinds kort Sunprofit voor het loggen van mijn Soladin 600. Via een kabel werkt dit prima. Om van de kabels af te komen tussen omvormer en PC heb ik nu een Bluetooth verbinding opgezet. Het aansluiten en configureren in Sunprofit ging redelijk eenvoudig. Als ik de verbinding opgezet heb blijft deze de hele dag verder werken. Echter bij het automatisch opstarten van de PC en Sunprofit de volgende ochtend komt de Bluetooth verbinding niet op. De enige oplossing is dan om in Sunprofit de verbindiing weer in te stellen en te saven. Dat is niet echt werkbaar en vraag me af of iemand ervaring met een draadloze aansluiting heeft en een oplossing weet.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.101 seconds
Powered by Kunena Forum